Vertrek - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Richard Brinkman - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Richard Brinkman - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

05 Februari 2014 | Spanje, Murcia

Om 2.00 uur was het dan zo ver, mijn wekker ging af, maar ik werd natuurlijk niet wakker. Om half 3 kwam m'n pa uiteindelijk bij mijn bed: 'Rich, nu moet je er echt uit.' Dus eigenlijk voordat ik wegging had ik me al goed verslapen. Uiteindelijk ging hier alles nog goed. Toen we eenmaal op het vliegveld kwamen, werd het later tijd om in te checken. Bij de incheckbalie zat daar een 'vriendelijke' Duitse man die mij kon vertellen dat ik niet mocht vliegen, aangezien ik Richard op mijn ticket had staan terwijl op mijn paspoort Gradus Jan staat, You can not fly today! Daar sta je dan met je goeie gedrag! Na lang overleg met het vrouwtje van de balie mocht ik uiteindelijk toch nog mee, het koste me wel een rib uit mijn lijf, maargoed, ik kon vliegen. Na dus compleet te zijn ingecheckt kwam de douane. Tas erdoor, tas open, laptop eruit, tas erdoor, tas nakijken, tas erdoor, sir do you have darts with you? Och ja, die had ik ook nog in mn tas. Uiteindelijk alles goed gekeurd en daar mochten we dus daadwerkelijk het vliegtuig in. Dit ging allemaal zonder problemen. Gelukkig maar! Toen we aangekomen waren in Murcia konden we het vliegtuig uit en hadden we nog anderhalf uur om de bus te halen. Uiteindelijk hebben we alles netjes gehaald en verliep dit allemaal zonder trammelant!
We kwamen bij ons hotel aan nadat we bij precies de goeie halte uitgestapt waren. Hier konden we even gauw de koffers op de kamer zetten en direct op zoek naar een supermarkt om even eten te halen aangezien we 's middags om half op de Spanish intensive course aanwezig moesten zijn. We hadden geen idee waar we naar toe moesten of hoe we er konden komen. Uiteindelijk hebben we alles opgezocht en nagevraagd en zaten we in de goede bus. Hier kwamen gelukkig meer studenten in en konden we als een stel schapen gewoon netjes achter hen aanlopen!
Het terrein waar de universiteit op staat ziet er echt mooi uit. Allemaal oude stijl en hele grote gebouwen. Maargoed, hiervoor waren we niet gekomen, we moesten op zoek naar de cursus. Gebouw 1, nope hier niet, gebouw 2, ook niet, 3 en 4 nee. 5 en 6 was het ook niet, uiteindelijk waren we het zo zat dat we zeiden, we vragen het nog aan die mensen en anders gaan we naar huis. Toen kregen we deze mensen te horen dat we in het gebouwtje net achter de universiteit moesten zijn. Wij netjes daar naar binnen en ja hoor, we waren goed. 16.28 liepen we naar binnen en we waren zelfs op tijd!
Toen begon het, man man man, wat een tempo, vooraf werd gevraagd of je iets Spaans kon of totaal geen Spaans, dus met ons goeie gedrag en zelfkennis netjes in de klas met totaal geen kennis. Dat vrouwtje begint heel rustig, maar voert het tempo steeds sneller. Gruttogrut, wat een tempo. Voor een eerste dag was dit echt een Spanish intensive course! Uiteindelijk toch geleerd dat we ons zelf konden voorstellen. Toen deze 3 uur (!!) eindelijk voorbij waren, zijn we gauw opzoek gegaan naar een restaurantje. Eerst weer een half uur terug naar Murcia met de bus werd toch duidelijk dat we gauw wat gingen eten en direct naar bed. Om 22.00 waren we echt munt, zonder elkaar een goeie nacht te hebben gewenst vielen we alle drie al snel in slaap.

Dag 2.
Na een nacht 11 uur, werd ik wakker uit een halve coma. Na een lekker ontbijtje, zijn we weer naar de universiteit gegaan om met onze Nederlandse contactpersoon (Lonneke) te praten over de appartementen etc. Hierna konden we door naar Christina om onze papier te checken. Hierna konden we weer met de bus terug naar Murcia. Toen kregen we het geweldige idee om uit de bus te gaan, een winkel te zoeken voor schriftjes en daarna terug te lopen naar het hotel. We kwamen er al snel achter dat we iets te vroeg waren uitgestapt waardoor we iets langer moesten lopen dan dat de bedoeling was, maar uiteindelijk wel een schrift gevonden!
Toen we aardig dicht bij het hotel waren aangekomen zijn we even in de stralende zon op het terras gaan zitten. Optimaaaaal genieten! De tijd vloog voorbij en we moesten alweer bijna naar de universiteit! Dit keer konden we het gemakkelijk vinden en kwamen we weer mooi op tijd aan voor de cursus en werden we weer overspoeld met werkwoorden, reflexiff words en andere spaanse begrippen. Toch ook hier weer veel geleerd, nu nog allemaal zien te onthouden en proberen het zelf weer te gebruiken in het dagelijks ritme. Ook moesten we het huiswerk van de dag ervoor inleveren. Hier bleek wel dat onze (ongeveer) 15 Duitse vrienden iets meer werk van het huiswerk gemaakt hadden wij. Na een paar regels was het voor ons klaar terwijl ze zo’n beetje een a4’tje vol Spaanse zinnen hadden volgekalkt!Maar deze 3 uur gingen veel sneller dan de 3 uur van gister. Toen we dit allemaal gehad hebben hadden we was het tijd om te gaan eten. Eindelijk, maar wederom moesten we eerst weer met de bus terug. Het vrouwtje achter de balie adviseerde ons om bij een pizzaria verderop te gaan eten. Wij met ons goeie gedrag daar heen gewandeld, bleek gewoon dat die tent nog niet open was. Konden we het hele stuk weer terug lopen. Claudia wou graag de kathedraal met verlichting zien. Dit bleek tot nu toe het beste idee wat we gehad hadden want bij die kathedraal was een plein met allemaal restaurants! Hier hebben we even goed voor de inwendige mens gezorgd en konden we om 22.00 met een goed gevulde buik terug naar het hotel.
Toen we eenmaal weer op de kamer waren kon de zoektocht naar een appartement verder gaan. We konden Lonneke mailen als we wat gevonden hadden. Dus ’s avonds gauw even gemaild met een aantal optie. Hadden we op de woensdagmorgen al bericht terug van Lonneke dat we morgen (donderdag) al een eerste konden bekijken! Nu maar hopen dat dit direct bevalt zodat we over kunnen en de koffer uit kunnen pakken!
Voor nu henig an! En misschien hasta mañana, oftewel tot morgen!

• 05 Februari 2014 - 13:20

Erna:

Leuk om te lezen dat het nogal wennen is haha
    Veel plezier en hopelijk morgen een appartement voor jullie.

Groeten uit Maarkel.

• 05 Februari 2014 - 13:32

Jenny Zandvoort:

Leuk Richard om even mee te lezen hoe je de eerste dagen door brengt
    groetjes van uit een zonnig Rijsssen

• 05 Februari 2014 - 14:12

Sanne :

Divertido, divertido! Las primeras palabras en español sabe usted ahora! Bien hecho!

• 05 Februari 2014 - 14:45

Zusjelief:

Daaaag Lieve schat!

Wat leuk om even wat te lezen!
    We appennn!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 05 Februari 2014 - 14:54

Je Moeder:

Super Richard, kunnen we mooi alles lezen.
    nooit gedacht dat je een reisverslag ging bij houden!
    erg mooi volhouden.
    dikke kus mam

• 05 Februari 2014 - 15:18

Ina:

Nou jullie vermaken je wel. Leuk je te kunnen volgen

• 05 Februari 2014 - 15:49

Eline:

Leuk om te lezen rich! Have fun ✌️

• 05 Februari 2014 - 18:59

The Godfather:

Mooi zo, dos serveza

• 05 Februari 2014 - 20:56

Jan:

Een vraagje:Was het jou rib of de mijne ?
    Veel plezier en blijven schrijven( met bertus)

• 05 Februari 2014 - 23:20

Y.L.:

Heee Richard,

Wat leuk je te kunnen volgen.. hoop dat ik je snel weer eens zie!

Veel plezier...
    Xxxx

• 06 Februari 2014 - 13:13

Derkje Vossebelt:

Hallo Richard,
    je hebt een verborgen talent als het in Spanje niet lukt kun je altijd nog een boek gaan schrijven maar mooi dateert zo redelijk goed gaat gewoon even wennen en dan gaat het vanzelf
    Groetjes van ons allemaal

• 07 Februari 2014 - 10:07

Groep 8 Basisschool 't Heem :

Hoi Mees,

Wij wensen jou heel veel plezier in Spanje! Leuk dat we je kunnen volgen! Dit gaan we ook zeker doen!
    Karsten vraagt zich nu al af hoe het met de señorita's gaat?
    De rest mist je wel een beetje maar dit laten ze nog niet echt weten.

Groetjes groep 8

• 08 Februari 2014 - 19:22

Oma:

Hallo Richard,

Fijn dat ik het nu ook kan lezen. Veel succes!
    Ik lees graag snel meer van je!

Groetjes oma

• 09 Februari 2014 - 11:51

Coach:

hey Richard stuur even een foto van je optrekje, heb je ze al gezien?

• 09 Februari 2014 - 11:51

Coach:

hey Richard stuur even een foto van je optrekje, heb je ze al gezien?

• 11 Februari 2014 - 20:53

Stef:

Joo Richard!

Heel veel succes en plezier en Spanje!

• 12 Februari 2014 - 19:04

Jan:

nog steeds geen internet ?