Caja sangria! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Richard Brinkman - WaarBenJij.nu Caja sangria! - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Richard Brinkman - WaarBenJij.nu

Caja sangria!

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

28 Februari 2014 | Spanje, Murcia

Donderdag 20-02-‘14
Na een goeie nachtrust stond de schooldag weer voor de deur. Hier hadden we vandaag 4 uur les van Springintveld. Vergeleken bij de eerste les was ze al veel rustiger geworden en valt het allemaal wel mee! De informatie in de lessen wat ze hier krijgen, kregen wij in de eerste van Pabo, oftewel, voor ons allemaal goed bij te benen. Tussen de 4 uur hadden we even een uurtje les over ‘the secret garden’! Maar gelukkig ging dit allemaal snel voorbij en hadden we al weekend! Wel lekker op donderdagmiddag weekend. Na een fanatiek potje Yathzee (waarin we allemaal Yathzee gooiden, ja ja, zelfs ik!) zijn we maar gaan koken. Aangezien we ’s avonds wat gingen drinken met de klas! Om 11 uur waren we op de afgesproken plek en kwamen we de mensen uit de klas tegen. Ze namen ons mee naar een barretje waar ze bier hadden voor 50 cent. Hoe meer bier erin zat, hoe makkelijker het Engels ging, zowel van de Spaanse kant als van onze kant. We hebben ook eindelijk onze eerste foto met z’n drieën gemaakt! Toen het volgens de barman mooi geweest was voor vandaag (we werden er gewoon uitgeschopt) kwamen onze Spaanse vrienden met het idee om naar Boutique te gaan. Dat was de tent waar we zaterdag niet naar binnen wouden omdat de dames daar overdressed waren. Daar stond de Spaanse Balotelli als portier aan de deur. Gelukkig liet ie ons gewoon netjes naar binnen en we waren dus binnen. Hier binnen gingen de heupen soepel heen en weer. Alle mannen soepel heen en weer en ik als houten klaas erbij. Tot overmaat van ramp kreeg ik ook nog een dansles van David. Hij wou mij wel even leren hoe ik moest dansen! Ik denk wel dat die Spanjaarden zich kapot hebben gelachen, want het zag er geweldig uit maargoed het was gezellig!
Vrijdag 21-02-’14 / zaterdag 22-02-’14 / zondag 23-02-‘14
In dit weekend hebben we weinig uitgevoerd en hebben gewerkt aan onze school opdrachten. Omdat volgende week carnaval op het programma staat leek het ons maar verstandig om dit weekend niet te gek te doen en ons beetje rustig te houden. We hebben onze krachten gespaard voor de week die komen gaat, aangezien we hier een vol programma hebben. Morgen komen Claudia’s vriendinnen, stage, school en de nieuwe Spaanse cursus!
Maandag 24-02-‘14
Vandaag stond een druk dagje op het programma! Vroeg eruit, om 8 uur in de bus zitten naar Alicante, Maaike en Lieke ophalen van het vliegveld, terug naar Murcia, eten en naar Spaanse cursus.
Dus vanmorgen er maar 7 uur uit, zodat we ons konden fatsoeneren, om half 8 liepen we de deur uit naar het busstation. We hadden broodjes meegenomen zodat we in de bus konden eten. Na 3 kwartier in de bus te hebben gezeten kwamen we op het vliegveld en konden we naar de ontvangsthal lopen. Daar stonden we dus hun op te wachten! Allemaal Nederlanders om ons heen, er vroeg zelfs een vrouwtje aan ons wat we hier deden en of we al gepensioneerd waren! Haha en bedankt! Na dat we ongeveer een half uur gewacht te hebben, kwamen ze toch echt door de deur! Om kwart over 11 ging de eerste bus richting Murcia en hadden dus nog even tijd om wat te drinken. Toen het bijna kwart over elf was, stonden we buiten op de bus te wachten, toen het zowaar begon te regenen. Gelukkig konden we rap de bus in en konden we beginnen aan de terug weg naar Murcia. Nadat we thuis waren gekomen konden we gauw wat eten en alweer naar de UCAM, want hier hadden we onze eerste Spaanse les op niveau! Dit was wel te merken want gelukkig begonnen we weer helemaal van voor af aan. Dit was voor ons wel te volgen. Na de cursus zijn we naar huis gegaan en hebben we gegeten en zijn we ’s avonds op tijd naar bed gegaan aangezien we morgen weer naar stage moeten!
Dinsdag 25-02-‘14
Vandaag weer vroeg eruit, 6.45 ging het wekkertje! Mooi op tijd, maar ik mocht wel weer naar stage, wat op zich geen straf is! Ik was wederom als eerste van de leraren op school. Heb daar maar even met Paco de conciërge gepraat over de school, hij was heel blij met alle internationale mensen! Even later kwam Jésus binnen en kon ik de dag doorspreken met hem. Veel praten met de leerlingen en zorgen dat de leerlingen hun Engels gaan verbeteren. Dus dat is voor mij goed te doen en krijg er mooi de ruimte om activiteiten met de leerlingen te doen! Oftewel, leerzaam! Om half 12 kwam Jésus bij me met directeur, of ik vanmiddag alleen de klas wou draaien. Wel met een docent achter in de klas maar ik zou het maar in m’n uppie doen! Het waren maar 2 uurtjes, maar na deze tijd was ik bekaf! Continu in het Engels, de leerlingen hebben hier niet het ‘respect’ wat ze in Nederland hebben. Blijven praten, geen vingers opsteken, uff beste zwaar! Toen ik in de bus terug zat viel ik zowat in slaap, gelukkig op het juiste moment de ogen opengedaan, want anders was ik mooi voorbij de halte gereden! Na stage hebben we Lieke en Maaike de kathedraal laten zien, blijft toch mooi elke keer! Na het avondeten had ik niet eens de puf om voetbal te kijken, ben dus mooi op tijd naar bed gegaan.
Woensdag 26-02-‘14
Na een lekker nachtje pitten moest ik er toch weer uit om naar stage te moeten! Wel was een fijn vooruitzichtig dat we vanavond uit eten zouden gaan! Voor vanavond stond de tapas op het menu. Toch ben ik op stage even goed uitgelachen. Ik heb dus een camera gekregen van de vriendengroep en een lijst met dingen wat ik op de foto moest zetten, hierop stond ook het Real casino van Murcia. Ik heb op stage even netjes gevraagd waar het het casino zat, want gister toen we door Murcia liepen, kwamen we vlak bij de kathedraal een bordje tegen waarop stond, Casino <- dus we hebben de bordjes maar gevolgd. Kwamen we bij een gebouw, waar klein op de gevel geschreven stond; casino. We dachten dit zal het oude casino wel zijn geweest. Dus dat vrouwtje waar ik het aan vroeg begon te tekenen en ik wist precies waar ze het over had, omdat dit het gebouw was waar we gisteren voor stonden! Ik vroeg aan haar of dit het echte casino wel was, waarin je kon gokken, had nog binnen gekeken maar zag een grote zaal met stoelen en een ontbijt ruimte en dat soort dingen. Begon ze het heel hard te lachen, vertelde ze dit in het Spaans aan de collega’s en deze begonnen ook knetterhard te lachen. Het bleek gewoon een gebouw te zijn wat ‘het casino’ genaamd werd maar waar je bruiloften en feestje kon houden. Voor haar was dit blijkbaar heel grappig en ze kon hier ook smakelijk om lachen! Voor de rest op stage mezelf nuttig gemaakt, overal beetje geholpen en kleine activiteiten gedaan met de leerlingen. ’s Avonds zijn we uit eten geweest bij London Calling, tapas voor 1 euro. Toen we daar binnen kwamen een knetterlange wachtrij. Dus maar netjes achteraan gesloten in de rij, geen straf want de tv stond netjes op Schalke – Real Madrid dus ik heb me niet verveeld in de rij. Toch hadden we geen idee hoe het werkte. Er lag wel wat eten op de bar maar we konden niet zien hoe het werkte. Na het gevraagd te hebben kwamen we er achter dat elke hapje 1 euro was. Hier hebben we gewoon willekeurig wat uitgezocht en maar hopen dat het smaakte. Gelukkig gaat er bij mij alles in als ik honger dus het was prima te eten! Hier na zijn we biertje gaan drinken bij Ibiros, maar al gauw zijn we naar Badulake gegaan want hier konden we weer voor niks drinken. Omdat we toch al kapot waren van 2 dagen stage zijn we niet al te laat naar huis gegaan. Ook met in ons achterhoofd dat we donderdag weer naar school moesten van 9 tot 5. Al met al lagen we er nog redelijk op tijd in.
Donderdag 27-02-‘14
Na een kort nachtje zaten we om half 9 al in het lokaal, buiten was het koud en we waren dus veel te vroeg in de les omdat we ‘officieel’ om 9 uur beginnen. Maar zoals je al ziet staat officieel tussen haakjes en kwam het vrouwtje netjes om 9.14 de klas in gewandeld. Het werd een zware dag, half wakker, half slapen, maargoed, we we waren om 2 uur ‘vrij’ en moesten wachten tot 3 uur voor onze cursus. Na even een klein (letterlijk klein) kopje koffie te hebben gedronken kon ik er weer tegenaan! Myrthe en Claudia hebben het voor elkaar gekregen om mevrouw Padilla te laten huilen van het lachen. Ze hadden de avond ervoor een ‘caja sangria’ besteld. De barman had ze al heel raar aangekeken en gaf ze maar na karaf met sangria. Toen we dus vertelde aan Padilla wat ze besteld hadden begon ze lachen en ze moest zich serieus vast houden aan de tafel. De tranen liepen over haar wangen! Wat bleek dus, ze hadden een doos sangria besteld. Padilla vond dit maar wat grappig en liet dit ook duidelijk merken, haha! Na de cursus zijn we naar huis gegaan, waar om 18.00 uur de man van Mercedes stond, die het rolgordijn moest maken, aangezien Claudia en ik deze een beetje hadden afgebroken, gelukkig was deze al vet oud, tenminste, dat zei deze beste man! Dus het was niet erg!
Toch moeten we nog erg wennen aan het ‘alleen’ wonen, normaal gesproken wordt er ’s morgens vlees uitgehaald wat dan de hele dag kan ontdooien, maar wij, 3 knuppels bij elkaar, waren vergeten de kip eruit te halen en moesten dus wachten voordat we daar konden komen met onze botte messen! Dus maar eerst een zak chips burgemeester gemaakt en daarna toch maar gegeten, onze overheerlijke wraps! Dus toen we de buik vol hadden, kon ik lekker uitbuiken op de bank, onder het genot van een lekker potje voetbal! Na een potje micado met Lieke en Maaike heb ik toch maar nest op gezocht! Met de wekker op 10 uur kan ik mooi wat uren maken!
¡Hasta mañana!

• 28 Februari 2014 - 18:57

Hermien Brinkman :

Richard, je hebt weer een mooi verhaal opgeschreven,
    super! en tot ziens mams

• 28 Februari 2014 - 19:12

Jan Brinkman:

Hee Richie,

Zaterdag debuteren in het Spaanse team?
    Veel leerplezier nog en ga zo door met de verslagen,
    ze worden veel gelezen.

h

• 03 Maart 2014 - 14:18

Yordi Touw:

Haha Held, heerlijk verhaal weer.
    Geniet ervan en succes nog!

• 03 Maart 2014 - 17:46

Sanne :

Buenas tardes Richard,

Su historia es divertido super. Está ahí para disfrutar, cuando leí esto!
    Buena semana de trabajo.

Saludos, Sanne

PS: ik ga er vanuit dat je inmiddels al wel wat meer van het Spaans kan maken.. haha